zaterdag 5 januari 2019

Oliebollenwandeltocht WIEGO 5 januari 2019 (10,0 km)

Vandaag alweer de tweede wandeltocht wandeltocht van 2019. Deze maand heb ik na ongeveer 20 jaar fitness mijn abonnement opgezegd. Ooit begonnen in Wouw en via Fitness Janssen, Fitness First, Health City en geƫindigd bij Basic Fit. Ik wil meer gaan te wandelen in de weekenden en zo de conditie op peil houden.
Vandaag was de wandeling in Breda bij Wiego. De Oliebollentocht stond op het programma.
Omdat ik om 3 uur had afgesproken om te gaan biljarten met vrienden liep ik 10 kilometer. De start was in Ginneken een wijk van Breda.
Ik kwam Kees Braat (die ik ken van de EHBO) tegen, dus even een gezond 2019 wensen.

De tocht liep al snel door het Mastbos.

Al snel dit bruggetje over.



Lekker genieten van de boslucht, het was niet echt koud.


De tocht liep richting Ulvenhout.



Al snel moest de 5 kilometer splitsen.


Ulvenhout kwam al in zicht.



Rode Kool


De rust was niet in het centrum van Ulvenhout.

Nog even een stukje door het bos.


Daarna al snel bij de rust in Sport en Party centrum Jeugdland. Hoewel rust, ik nam even een sanitaire stop liet mijn controle kaart stempelen en ging verder. Ik was net een beetje op gang.


We liepen Ulverhout weer uit.

Even twijfelde ik of ik wel goed liep omdat ik geen pijl meer zag en er verder ook geen wandelaars (meer) te zien waren.


Maar al snel bleek dat dit niet zo was.
Ik moest namelijk uitkomen bij de Wolfslaar.
Deze koeien moesten ook even op de foto.


Nog even een paar mooie huizen fotograferen.






Nog een paar kilometer te gaan.

En uiteraard nog wat foto's maken.






Ondertussen kwam de finish weer in zicht. 


Vogelnest.

De kerken bij de finish kwamen namelijk al in zicht.
Nog even dit paard ...
… en deze eendjes fotograferen.
Daarna afmelden en smullen van 3 overheerlijke oliebollen. Zonder staarten (in tegenstelling tot die van mij die ik op oudjaarsdag had gebakken.)
Daarna naar huis en biljarten. We zullen maar zeggen dat bijna alles een carambole had kunnen worden maar dat ik net steeds iets te zacht, hard onnauwkeurig … heb gestoten. šŸ˜…šŸ˜…



Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten